Hari yang syok tiba...kena saman

Jumaat yang lepas, I cuti...bersempena hendak merehatkan diri...dan nak menghabiskan saki-baki cuti yang tidak boleh dibawa ke tahun hadapan..I pun pergilah kutip hadiah-hadiah sebarang satu dua yang mana antaranya last day ambil ialah hari Jumaat itu sendiri...(last min punya kerja la ni)...dan tengah best ke hulur ke hilir...di satu lokasi I dapat surat saman dari MPPJ...

Kebetulan pulak bro yang kasi saman tu berdekatan kat tempat parking kereta I..I pun tanyalah "kenapa saya kena saman sedangkan tiket parking saya dah beli"..."belum tamat tempoh lagi"....
Bro tu pun balaslah pertanyaan/serangan saya dengan berhati-hati (agaknya terkejut kot pepagi dah ada orang komplen2)..."Awak parking kat dalam petak pasar malam"...Saya balas balik "Petak pasar malam??, Tak ada tulispun kat situ?"...sambil I tunjuk ke arah petak tersebut...Bro tu terangkan dengan tak berapa terperincinya.."Petak merah..petak untuk orang pasar malam".."Petak kuning untuk kereta"..siap sambung balik "Selalunya polis yang akan saman"...

I pun cam dah boring balaslah "Mana saya tahu petak merah untuk pasar malam. Masa saya belajar memandu tak adapun topik tu. Silibus baru ke? Lagi satu muat jer saiz saiz kereta saya dalam petak pasar malam"...(tapi dalam hati saya hanya mengomel...ko bukannya polispun nak saman orang angkara parking di petak yang salah"...Di sebabkan bro tu agaknya dah boring bertekak ngan I pepagi buta (orang tua kata pendek rezeki..huhuhu)...Diapun suruh pg opis die untuk "menyetel" masalah yang dibangkitkan....huishhh malas sunggulah

dahlah tengahari tak dapat nak celebrate besday Kak Jun yang ke 50...sebab nak settlekan kes saman kat MPPJ...hadiah Kak Jun tak sempat nak cari...huhu..

I dapat settle kan saman tanpa bayaran sesen....sebab I explain cam nak rak kat kaunter rayuan....balik kat umah I story kat hubby...

Habis cerita my hubby terus hentam I-"Awak ni dah 2-3 kali saya tolong settlekan saman parking awak...bla-bla...."
Saya malas nak layan...hahah...jawapan saya pendek je.."Saya selalu tak bersalahlah..teraniaya jer"...huiishh (dan menurut pemikiran logik saya...rasanya sekali jer saya pernah saman ngan MPPJ..haha) selainnya pihak Majlis lain...hahaha

Hari yang syok tiba...kena saman Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 17, 2009 Rating: 5

7 comments:

  1. eleh bukan saya tak kenal awak.. buat keje 'nonong' je bukannye nak pandang kiri kanan... nasib baik tak kena 'tow' je... saya betul2 tak puas ati awk ambil jam Rolex pompuan tu, bukannye awak pakai pun... patut ambil Tag Heuer kat saya... aduss... boleh g tukar tak Mi?

    ReplyDelete
  2. dad bukan awk dah ada jam Tag Heuer TIRUAN?...hahah...lagipun awak dah banyak jam la...huhu

    ReplyDelete
  3. ...bestnyer ayu menang jam rolex tu!!! contest apa ayu? berapa value jam tu? Rm5k ker?

    ReplyDelete
  4. harganya lebih krg 2k jer...japan punya under JV Bovier

    ReplyDelete
  5. congrats ayu!! 2k tu!!! mahalnyer jam ;) contest apa ni?

    ReplyDelete
  6. hahaah..
    terbaek2..
    silibus xde tu yg xthn tu
    wakaakkaakaak

    ReplyDelete
  7. pelajar contoh masa amik lesen L dulu ni...hahah...berapa kali katam baca buku cara pemanduan tu...hahaha

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.