Kinabalu Park :)

Citer Kinabalu lagik!
Sila jangan muntah ya, hahahaha
So, masa turun dari Kundasang nak ke KK kami singgah kat Kinabalu Park...
Kinabalu Park antara port untuk pendaki memulakan aktiviti panjat gunung...
Adik saya - Mak Sha naik dari sini masa hendak mendaki Gunung Kinabalu...
Waktu dalam kul 1 tengahari, tapi kabus tebal dan sejuknya cam waktu pagi :)
Best rekod peserta-peserta memanjat Gunung Kinabalu, pehhh paling pantas ada yang boleh panjat 2 jam jer :p, Mak Sha rasanya 8 jam ke 12 jam erkkk, hahahahahhaha...
Ni kat stesen sebelum berlepas memanjat gunung...
Nak panjat gunung ni cam kena ada permit juga rupanya--kena daftar dll...
Bukan sesuke hati gi panjat cam panjat Bukit Melawati, heheheh
Time  ni saya dan Amani takde...
Anak saya yang lain bersama Dedet panjat bukit semata-mata nak tengok air terjun...
Nak panjat pun nampak mencabar...
So, saya memang malas nak mencabar diri dengan pakai chantek2 berbau wangi nak panjat bukit, err takdenya ya...
Mereka adalah generasi pencinta alam...
Kagum dengan anak saya mereka saya menghargai aktiviti sebegini...
Ingatkan suka main games dan lawat mall jer ghupanya beraktiviti memanjat bukit, mandi air terjun dan jenis berkhemah merata-rata pun sangat digemari...

Sekali-sekala kita melancoing ke tempat yang jauh dari kesibukan kota, bagus jugak :)
Bereksprimentasi dengan alam...

Kinabalu Park :) Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 22, 2012 Rating: 5

5 comments:

  1. me suka camping tapi dah berusia ni malas la nak mensakitkan badan hikhik kang bk camping satu bdn sakit2.. nampak sgt kurang bersenam

    ReplyDelete
  2. bagus la anak2 jenis suka aktiviti mcm ni...mmg pencinta alam :)

    ReplyDelete
  3. wwaaaaahhhhh bestnyeee..sejuk2 gitu...

    ReplyDelete
  4. aduss...saya bukan energetic person...

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.