Main Buih-Buih Chenta! | D.I.Y Giant Bubbles

Ok, saya dapat resepi (ahaks) nak buat giant bubbles ni dari rakan FB saya iaitu Cikgu Nik. Bahan diperlukan mudah sahaja;

1. Sabun Joy atau sebarang jenis sabun cuci pinggan mangkuk
2. Tebung ubi
3. Air tak masak (kalau nak guna air masak suka hati!)
4. Tali kasar (jangan guna benang atau tali rafia, erkk)

Itu bahan sebenarnya...

Tapi disebabkan last minit rancang saya memandai guna segala bahan apa yang ada. Saya guna sedikit sabun pinggan + sabun serbuk BOOM (sebab beli masuk peraduan, so sabun jenama ini berlambakan di rumah).

Yang lagi sadis rumah saya takde tepung ubi so saya bantai lagi guna tepung kastard yang sebulan lagi nak expired. Kahkahkahkah

Belasah jer la labuuu...
Walaupun bahan "out" skit dari bahan sebenar...
Tapi buih gergasi ni menjadi jugak...
See keseronokan berbubble!
Gegeh kan dowang bermain...
Kecoh tapi tetap meriah... Siap berlumba saper dapat hasilkan buih gergasi paling besar. Jom buat sendiri... Nescaya lebih lama masa bermain dan banyak giant bubbles dapat dihasilkan!

Main Buih-Buih Chenta! | D.I.Y Giant Bubbles Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on May 04, 2015 Rating: 5

2 comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.