Fonterra Meraikan Lebih 60 Tahun Hubungan Malaysia dan New Zealand | Saya Pelajari 2 Resepi Unik dan Istimewa :-)

Jenama Fonterra adalah cukup popular di kalangan masyarakat Malaysia. Apatah lagi seperti produk tenusu seperti Anlene, CalciYum, Anchor dan lain-lain lagi sememangnya sudah sebati penggunaannya dalam hidangan dan masakan di rumah. Seperti saya sendiri anak-anak memang sangat mengemari CalciYum. Hampir setiap minggu kami tidak lupa untuk membelinya di pasaraya dan dijadikan stok minuman buat anak-anak yang sedang membesar. 

Begitu juga dengan produk keju Anchor yang sentiasa menjadi pilihan saya dalam penyediaan hidangan barat di rumah seperti pizza dan lagsana. Ini kerana produk Fonterra semuanya dijamin HALAL, enak dan paling penting ianya dijual pada harga yang cukup berpatutan.

Bagi meraikan 60 tahun kemerdekaan Malaysia dan juga 60 tahun lebih lamanya usia hubungan diplomatik Malaysia dan New Zealand, jenama Fonterra Malaysia telah memperkenalkan dua unik resepi fusion hasil gabungan hidangan Malaysia dan New Zealand.

Kenalkan ini adalah Mr Jose Miguel Porraz Lando, Pengarah Urusan Jenama Fonterra Malaysia dan Singapura. Menurut Mr Jose, pihak Fonterra  memahami tentang perlunya mengetahui perubahan inovasi permintaan pengguna hari ini. Produk tenusu memang sedia maklum adalah sumber nutrisi yang terbaik dalam masakan dan  Fonterra sangat berbangga untuk memperkenalkan produk berkualiti tinggi dari New Zealand.

Dengan membuat demonstrasi kepelbagaian cara hidangan fusion yang boleh dihasilkan dari produk Fonterra sekaligus memberi inspirasi kepada masyarakat Malaysia untuk lebih seronok menyediakan pelbagai hidangan enak dari dapur rumah buat keluarga tercinta.

Pesuruhjaya Tinggi New Zealand di Malaysia, Dr John Subritzk turut berbesar hati menghadiri majlis ini bersama media dan berkongsi tentang perasaannya melihat sendiiri pencapaian Fonterra sebagai jenama terkemuka di New Zealand yang semakin diterima baik dikalangan masyarakat Malaysia.

Menurut beliau selama lebih 60 tahun hubungan diplomatik ini telah terbina dan jenama Fonterra telah kukuh lebih 40 tahun berada di Malaysia dengan berkongsi segala kebaikan nutrisi yang boleh diperolehi oleh pengguna-penggunanya di sini.


Saya dan rakan media lain juga berkesempatan mempelajari cara penyediaan 2 hidangan yang unik iaitu Roti Jala bersama New Zealand Lamb Tandoori dan Pai Kiwi Venison bersama Daging Rendang, kentang dan cendawan.

Apa yang penting semua bahan-bahan asas menggunakan produk Fonterra seperti Anchor dan Anlene yang ternyata rendah lemak dan lebih berkhasiat. Juga tidak lupa bahan mentah kegemaran saya dan keluarga iaitu New Zealand Lamb!! (sedap giler kalau masak steak noks!!!)

Paling menarik apabila chef memberi peluang kepada Pesuruhjaya Tinggi New Zealand di Malaysia, Dr John Subritzk dan juga Mr Jose Miguel Porraz Lando mencuba sendiri membuat roti jala. Dan hasilnya memang cantik roti jala yang berjaya dihasilkan dengan sekali sahaja percubaan.

Hokeh, mereka sangat hebat mampu menyediakan roti jala. Sebabnya saya sudah mencuba sendiri menjala roti ini, gagal berkali-kali. hahaha. Ai is so malu, hiks. Kena praktis lagi ni.

Tada!!! Roti Jala bersama New Zealand Lamb Tandoori in the house :-)

Apabila ikon unik dari 2 negara di gabungkan di atas satu hidangan fusion citarasa dari 2 masakan dari 2 negara - Pai Kiwi Venison bersama Daging Rendang, kentang dan cendawan. Ikon tersebut adalah bunga raya dari Malaysia dan juga"fern leaf" dari New Zealand.

Pai Kiwi Venison bersama Daging Rendang, kentang dan cendawan dan Roti Jala bersama New Zealand Lamb Tandoori, inilah dua resepi yang kami pelajari untuk hari ini.

Acara bukan berakhir begitu sahaja, bahkan kami para media juga diberi cabaran untuk menyediakan sendiri hidangan Roti Jala bersama New Zealand Lamb Tandoori. Aktiviti ini dilakukan secara berkumpulan untuk tenpoh 15 minit sahaja. Memang kelakar, sebabnya bukan senang juga nak menghasilkan jala yang cantik. Memang kecoh dan gamat suasana pantri semasa cabaran ini berlangsung.

Hasil hidangan Roti Jala bersama New Zealand Lamb Tandoori kami dari kumpulan 4. Gigih tau bawa Diya bawa bendera, hahahahahah.

Dan ini adalah pemenang cabaran, tahniah diucapkan.

Walaupun kami kalah  (hahah) tetapi kami tetap berasa seronok dan berpuas hati kerana banyak yang kami pelajari (terutama dalam menyediakan hidangan fusion yang bernutrisi) serta mendapat info terkini mengenai produk Fonterra yang berada di pasaran Malaysia,

Terima kasih atas jemputan Fonterra moga berjumpa lagi di lain acara!

Fonterra Meraikan Lebih 60 Tahun Hubungan Malaysia dan New Zealand | Saya Pelajari 2 Resepi Unik dan Istimewa :-) Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on August 24, 2017 Rating: 5

2 comments:

  1. BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!!

    Nama saya fatma Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi tahu semua pencari pinjaman supaya berhati-hati, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu untuk anda dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran pendahuluan, tetapi mereka adalah orang yang suka bermain, kerana mereka kemudian akan meminta bayaran yuran lesen atau yuran jaminan yuran dan yuran pemindahan, jadi berhati-hati dengan syarikat pinjaman mereka yang curang.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang dari segi kewangan dan terdesak, saya telah tertipu oleh beberapa peminjam dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehinggalah Tuhan menggunakan kawan saya yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat boleh dipercayai yang dipanggil ibu Theresa, yang memberi pinjaman tanpa jaminan dari USD100,000 dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dan kadar faedah hanya 2%

    Saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya memohon, dihantar terus ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan.

    Kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik, supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa, sila hubungi beliau melalui e-mel sebenar: theresaloancompany@gmail.com dan oleh rahmat Tuhan dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda taat.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: feyzilfatma@gmail.com dan Sety diperkenalkan dan berbincang mengenai Puan theresa, dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan theresa, anda juga boleh menghubunginya melalui e-melnya: martinimarais1986@gmail.com Sekarang, semua yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

    Satu perkataan cukup untuk orang bijak

    ReplyDelete
  2. saudara-saudara
    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya

     .(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLION RISING FUND¨`»(onebillionrisingfund@gmail.com)  
    ..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..BBM: D8E814FC

    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah

    Ratu Efendi Lisa
    efendiqueenlisa@gmail.com   
    Hubungi Says::+62 857 1997 9422
    Whatsapp::+62 857 1997 9422

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.